چرا باید از قفل های الکترونیکی در هوشمندسازی ساختمان استفاده کنیم؟

۱۶۷ بازديد

نقش قفل هوشمند در خانه ها

قفل هوشمند
هوشمندسازی خانه ها به معنای اتصال تمامی اجزای مختلف و لوازم خانه به یکدیگر و برقراری ارتباط میان آن ها است. کنترل این ارتباط به طور کامل از طریق تلفن های هوشمند امکان پذیر بوده و علاوه بر ساده تر کردن کارها، امکان کنترل شرایط از راه دور و حتی خارج از منزل را نیز فراهم نموده است.

برای انجام این کار به کمک چند ابزار نیاز دارید؛ از جمله این ابزارها می توان به قفل هوشمند، چشمی دیجیتال، قفل کارتی، دستگیره الکترونیکی و ... اشاره کرد. تمامی این ابزارها به راحتی می توانند به تلفن همراه هوشمند شما متصل شده و دسترسی های لازم برای کنترل از راه دور را در اختیارتان قرار دهند. در ادامه این مطلب چند نمونه از این ابزارها را به اختصار معرفی کرده و مورد بررسی قرار داده ایم.

قفل دیجیتال برای هوشمندسازی خانه

قفل های دیجیتال یکی از اولین ابزارهایی هستند که افراد برای هوشمندسازی خانه خود به سراغ آن ها می روند. امنیت قفل هوشمند یکی از مهم ترین نکاتی است که در کنار ظاهر شکیل و زیبایی که به درب منزل و یا محل کار شما می بخشد، می توان به آن اشاره کرد. این نوع قفل تنوع بسیار بالایی دارد که به شما حق انتخاب بیشتری بخشیده و به اصطلاح دست شما را برای خرید و انتخاب باز گذاشته است. قفل های هوشمند کارتی، الکترونیکی، اثر انگشتی، تشخیص چهره و ... تنها چند نمونه از کاربردی ترین و رایج ترین انواع قفل دیجیتال هستند که در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

دستگیره الکترونیکی
دستگیره الکترونیکی

نصب دستگیره الکترونیکی راهکار دیگری است که افراد برای هوشمندسازی منازل خود نسبت به آن اقدام می کنند. این دستگیره ها نیاز شما به استفاده از قفل و کلیدهایی قدیمی را از بین برده و علاوه بر برقراری امنیت بیشتر، ورود و خروج از درب را ساده تر کرده است. دستگیره های الکترونیکی می توانند بنا به سلیقه شما با استفاده از اثر انگشت، تلفن همراه هوشمند، رمز عبور و ... رمز نگاری شده و در کنترل ورود و خروج افراد به شما کمک نمایند.

چشمی دیجیتال، برای امنیت بیشتر

پیش از این درب تمام خانه ها به چشمی های ساده یا اصطلاحا اپتیکال مجهز بوده است. این چشمی ها زاویه دید بسیار محدودی داشتند، شب ها و در نور کم تصویر مناسبی در اختیار افراد قرار نمی دادند و در زمان استفاده باید حتما افراد به آن نزدیک می شدند. این کار باعث ایجاد سایه پشت درب شده و دیگران را متوجه حضور صاحبخانه می کرده است. علاوه بر این، استفاده از چشمی ساده برای کودکان، سالمندان و تمامی افرادی که قدشان از ارتفاع چشمی کوتاه تر باشد، امکان پذیر نبوده و عملا کاربرد بسیار محدودی داشته است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، چشمی دیجیتال جایگزین نمونه های قدیمی شده و مشکلات چشمی های ساده را برطرف نموده است.

قفل کارتی و کنترل رفت و آمدها
قفل کارتی و کنترلی

قفل های کارتی استفاده از کارت های مغناطیسی رمزنگاری شده را به عنوان جایگزین مناسبی برای قفل و کلیدهای سنتی معرفی نموده اند. این قفل الکترونیکی اغلب در هتل ها، آپارتمان های اداری و منازل مسکونی استفاده شده و ظاهری شیک و مدرن به درب ورودی می بخشند. ارائه گزارش، ثبت تمام ترددها، استاندارد امنیتی بالا، امکان تعیین زمانبندی و ... از جمله قابلیت های قفل های کارتی می باشد که جذابیت آن ها را دوچندان کرده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.