چرا باید از پسته در رژیم غذایی خود استفاده نماییم؟

انتشار مقالات فوق العاده در تمامی حوزه ها

چرا باید از پسته در رژیم غذایی خود استفاده نماییم؟

۱۵۸ بازديد

چرا باید از پسته در رژیم غذایی خود استفاده نماییم؟

اهمیت استفاده از پسته
اگر بخواهیم از مردم عادی در مورد محبوب ترین انواع آجیل سوال بپرسیم، میتوان حدس زد که درصد بالایی از آنها در پاسخ به ما از پسته به عنوان محبوب ترین آجیل نام میبرند. پسته یکی از خوش طعم ترین انواع آجیل است و همین طعم خاص و فراموش نشدنی آن سبب شده است تا به این حد از محبوبیت دست پیدا نماید. البته بحث ما در این مقاله مربوط به محبوبیت آن نیست بلکه ما در این مقاله قصد داریم به این نکته بپردازیم که چرا باید از پسته در رژیم غذایی خود استفاده نماییم.

اهمیت استفاده از پسته

بدون ضیق وقت به 9 خاصیت شگفت انگیز پسته میپردازیم تا متوجه اهمیت استفاده از پسته در رژیم غذایی خود شوید.

خواص آنتی اکسیدانی

طبق مطالعه منتشر شده در Journal of Food Chemistry، حتی پوسته های پسته حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد تشکیل شده در بدن را پس از متابولیسم سلولی خنثی میکنند و خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی را افزایش میدهند.

سلامت قلب را بهبود میبخشد.

مصرف مرتب پسته به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل میتواند سطح کلسترول بد (LDL)  بدن را کاهش دهد. آنتی اکسیدان ها، فیتواسترول ها و اسیدهای چرب اشباع نشده برای تقویت قلب سالم بسیار مناسب است. پسته همچنین منبع قوی اسید آمینه ای به نام ال آرژنین هستند که از تصلب شرایین و تشکیل لخته های خون جلوگیری میکند.

مدیریت وزن

پسته ها انتخاب بهینه افرادی هستند که رژیم میگیرند. پسته با کالری کمتر، پروتئین بالا، چربی اشباع کم و چربی های اشباع نشده بالا، گزینه مناسبی برای مدیریت ایده آل وزن است. محققان مرکز تغذیه انسانی کالیفرنیا، خواص مدیریت وزن آن را تأیید کرده اند.

مفید برای سلامت چشم

پسته حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند لوتئین و زاکسنتین است. این آنتی اکسیدان ها، طبق انجمن بینایی سنجی آمریکا، در کاهش خطر ابتلا به بیماری آب مروارید و ماکولای وابسته به سن در افراد مسن کمک می کنند. بر اساس این تحقیق، شما با مصرف روزانه تعداد مشخصی پسته میتوانید بدن خود را در مقابله با این بیماری ها مقاومتر نمایید.

به هضم غذا کمک میکند.

یکی دیگر از مزایای پسته این است که منبع خوبی از فیبر غذایی میباشد و به هضم راحت تر غذا کمک میکند. یک وعده حدود یک اونس یا 30 گرم پسته حاوی حدود 3 گرم فیبر غذایی است که این مقدار برای عملکرد مطلوب سیستم گوارش کفایت میکند.

کمک به جذب آهن

پسته دارای محتوای مس زیادی است که به جذب بیشتر آهن در بدن از منابع غذایی کمک میکند. این اتفاق میتواند به مبارزه با شرایطی مانند کم خونی کمک کند؛ زیرا تعداد هموگلوبین خون افزایش مییابد و جریان خون را افزایش میدهد. پس خرید پسته و افزودن آن به رژیم غذایی خود، برای افراد دچار بیماری کم خونی میتواند ضروری باشد.

مراقبت از پوست

پسته به رطوبت رسانی پوست و جلوگیری از خشکی ان کمک میکند. محتوای اسیدهای چرب سالم از این جنبه نقش اصلی را بازی میکند. چربی همچنین به عنوان یک ماده حامل خوب یا روغن پایه عمل میکند؛ زیرا به عنوان ماده ای در درمان های سنتی مانند رایحه درمانی و ماساژ درمانی سنتی استفاده میشود.

کنترل دیابت

افراد دیابتی میتوانند از خواص ضد دیابتی پسته بهره مند شوند. آنتی اکسیدان های موجود در پسته به کاهش روند گلیکاسیون کمک میکنند و نمیگذارند قند ها با پیوند های نامناسب با پروتئین جذب شده بدن، آنها را غیر قابل استفاده نمایند. همچنین بر اساس مطالعه ای که در The Review of Diabetic Studies در سال 2014 ذکر شده است، این ماده میزان قند خون و فشار خون را نیز کنترل میکند.

افزایش میل جنسی

بسیاری از آقایان هستند که دچار مشکلات جنسی از جمله اختلال نعوظ میباشند. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، مصرف روزانه 100 گرم پسته به مدت 3 هفته میتواند این مشکل را تا 50 درصد بهبود دهد.

خواص پسته به این موارد انگشت شمار ذکر شده محدود نمیشود و خواص بیشمار دیگری نیز وجود دارد که پرداختن به آن نیاز به اطلاعات پیچیده پزشکی دارد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، میتوانید به سایت زیر مراجعه نمایید.

https://www.organicfacts.net/health-benefits/seed-and-nut/health-benefits-of-pistachio.html

از کجا پسته ارزان و با کیفیت بخریم؟


خرید پسته از الوخشکبار

همانطور که به آن پرداختیم، وجود این حجم از خاصیت در پسته که میتواند به سلامتی بدن ما کمک نماید سبب شده است تا بسیاری از افراد درصدد خرید پسته و بهره مندی از این خواص باشند. نکته بسیار مهمی که در این زمینه وجود دارد، قیمت بالای پسته است که میتواند خرید آن را سخت نماید.

با توجه به بررسی های انجام شده، پیشنهاد میکنیم که خرید آجیل و به ویژه پسته را از فروشگاه الوخشکبار انجام دهید. این فروشگاه اینترنتی خرید خشکبار و آجیل با در اختیار داشتن پسته های بسیار مرغوب، آنها را با قیمت های بسیار مناسب عرضه میکند تا تمام خانواده های ایرانی بتوانند از این آجیل مقوی و خوشمزه استفاده نمایند و خدای ناکرده به دلیل قیمت بالای پسته از خواص آن محروم نشوند.

 

خواص پسته کوهی و مضراتی که در صورت مصرف بد خواهد داشت

پسته کوهی یا بنه، پسته مخصوصی است که در برخی نواحی کشورمان دیده می شود. ارتفاع درخت پسته کوهی تا ۷ یا ۹ متر نیز رسیده است. میوه پسته کوهی به صورت شفت است، مغز آن روغنی است و به صورت تخمه مصرف می شود با این تفاوت که پوسته سخت آن باعث آسیب به دندان می شود.

پسته کوهی

 

پوسته بیرونی این میوه، در جوانی سبز رنگ و قسمتی از آن قرمز رنگ است و به صورت نیمه رسیده در اردیبهشت ماه برداشت می شود. از درختان پسته کوهی نوعی صمغ طبیعی که به سقر معروف است. پسته کوهی یا بنه، رنگ سبز تیره دارد و کروی شکل است. خواص پسته کوهی تقریبا با پسته آجیل برابر است. مغز آن نیز شبیه مغز پسته ولی کوچکتر است. پسته کوهی با پسته های آجیلی تقریبا خاصیتی مشابه دارد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.