انواع چمن مصنوعی به همراه نکات طلایی!

انتشار مقالات فوق العاده در تمامی حوزه ها

انواع چمن مصنوعی به همراه نکات طلایی!

۱۹۲ بازديد

به گزارش دیجیاتو، در  عصر حاضر، به واسطه کمبود محسوس آب و لزوم صرفه جویی در مصرف آن، استفاده از چمن های مصنوعی جایگزین مناسب تری برای چمن های طبیعی، خصوصاً در محیط هایی با آب و هوای گرم و خشک خواهد بود. این محصولات به دلیل عدم نیاز به مراقبت و نگهداری نسبت به انواع طبیعی مقرون به صرفه تر نیز خواهند بود.

چمن های مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع چمن های مصنوعی

چمن مصنوعی تزئینی برای ویلا

چمن های مصنوعی بسته به نوع کاربرد خود، در انواع مختلفی از جمله چمن مصنوعی تزئینی و چمن مصنوعی ورزشی تولید می شوند. میزان تراکم، ارتفاع الیاف به کار رفته، ضخامت نخ از جمله خصوصیاتی هستند که چمن های مصنوعی را از یکدیگر متمایز می کنند.

چمن مصنوعی تزئینی

چمن های تزئینی از ارتفاع بسیار کم مانند چمن های موکتی تا ارتفاع های 5 سانتی متری تولید می شوند.

برخی از کاربردهای چمن های مصنوعی تزئینی به قرار زیر است:

  • زیباسازی فضاهای شهری
  • بالکن و تراس
  • کافه و رستوران
  • تالار
  • روف گاردن
  • روی دیوار
  • بین سنگی

این محصولات در دو نوع تک بافت و دوبافت تولید می شوند. اگر در هنگام بافت چمن، از الیاف کمکی مابین الیاف اصلی استفاده شود؛ چمن دوبافت شناخته خواهد شد. چمن های مصنوعی دوبافت، در مقایسه با انواع تک بافت، متراکم تر بوده و همین امر سبب زیبایی هر چه بیشتر آنها خواهد شد.

در هنگام انتخاب چمن های مصنوعی لازم است به کاربرد آنها توجه داشته باشید. برای مثال چمن های مصنوعی با تراکم بسیار بالا و ضخامت نخ پائین، برای استفاده در مهد کودک ها و محوطه بازی کودکان گزینه بسیار مناسبی می باشد. در مقابل چمن های تزئینی با ارتفاع بالا برای نصب بین سنگی و نصب روی دیوار مناسب نمی باشند.

برای نصب بین سنگی ابتدا ارتفاع سنگ مورد نظر را در نظر بگیرید. بهتر است برای ایجاد جلوه ای زیباتر، اختلاف ارتفاع بین سنگ و چمن حدود پنج میلیمتر باشد و چمن مقداری از ارتفاع سنگ بیرون رود.

چمن مصنوعی های موکتی برای استفاده در محیط های کم تردد و همچنین نصب روی دیوار گزینه بسیار مناسبی می باشند.

چمن مصنوعی ورزشی

چمن های مصنوعی ورزشی در مقایسه با چمن های تزئینی، تراکم و ارتفاع بالاتری داشته که همین امر سبب ضربه پذیری بیشتر و مقاومت بالاتر آن در برابر ضربه خواهد بود. به منظور افزایش تراکم این چمن ها، بهتر است که فاصله بین  الیاف چمن مصنوعی به وسیله شن سیلیس و گرانول لاستیکی پر شود. این روش سبب مقاومت بالاتر چمن در مقابل ضربات فیزیکی حین بازی خواهد شد.

مهمترین انواع این محصولات، چمن مصنوعی فوتبالی می باشد که برای استفاده در زمین های فوتبال مدارس، مینی زمین های فوتبال نیز مناسب می باشد. برای انتخاب چمن مصنوعی فوتبالی ابتدا لازم است ابعاد زمین مورد نظر را به طور دقیق محاسبه نمائید. تولید کنندگان چمن مصنوعی بسته به ابعاد زمین، با در نظر گرفتن خطوط سفید، اقدام به بافتن چمن خواهند کرد.

نصب چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی

به منظور نصب چمن های مصنوعی، ابتدا لازم است ابعاد محوطه مورد نظر را به طور دقیق محاسبه نمائید. پس از این مرحله، از زیرسازی آن اطمینان حاصل فرمائید. سطح زیرین چمن مصنوعی باید سفت و صاف بوده و از جنس سیمان، ایزوگام و سنگ و .. باشد. زیرسازی سطح باید به نحوی صورت گیرد تا تمامی پستی بلندی های موجود در آن رفع گردد. در صورت گود بودن سطح زیرین، تجمع آب باران و یا شستشو، به مرور زمان باعث پوسیدگی و پارگی چمن مصنوعی خواهد شد. اطلاعات بیشتر در این سایت.

پس از این مرحله چمن مصنوعی را با دقت بالا برش داده و سپس با استفاده از چسب دو جزئی و نوار اتصال آن را نصب کنید.

نوار اتصال پارچه ای است برزنتی و بسیار مقاوم که برای اتصال دو تکه چمن، مابین درزها پهن خواهد شد. پس از این مرحله با استفاده از چسب دوجزیی چمن مصنوعی، دو تکه چمن را به صورت با رعایت خواب الیاف، به یکدیگر می چسبانند.

نحوه نظافت چمن مصنوعی

نظافت چمن مصنوعی

به منظور نظافت چمن مصنوعی، کافیست در ابتدا زباله های درشت تر را به وسیله جارو یا چنگگ های پلاستیکی برداشته و پس از آن زباله های ریز تر را توسط جاروی  برقی از تاروپود آن خارج نمائید. شما می توانید به منظور شستشوی چمن های مصنوعی از آب فشار قوی به همراه شوینده های ملایم مانند شامپو فرش استفاده نمائید.

چمن های مصنوعی اغلب در قسمت زیرین خود، دارای زهکش می باشند. زهکش ها سوراخ هایی هستند که به منظور خروج آب از روی چمن مصنوعی تعبیه شده اند. بر همین اساس، برای استفاده از آب مشکلی وجود نخواهد داشت.

نظافت چمن های مصنوعی می تواند در حفظ دوام و زیبایی آنها تاثیر بسیاری داشته باشد. پس با نظافت به موقع آن برای مدت زمان طولانی، از داشتن محیطی زیبا و دلنشین لذت ببرید. برای مطالعه بیشتر در مورد انواع چمن مصنوعی میتوانید به سایت های خانه چمن یا homestratosphere مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.